Zaman Sekarang Lain. Pasangan Kena Tolong Menolong.



Masa malam2 ini aku usap2 perut bini aku tengah mengandung tbe2 teringat pasal kisah lama. Masa itu aku dah bini (masih awek) memulakan perniagaan baju, Dia dah buat online lama dah cuma takde modal nk bukak kedai. So aku bantu la dia dengan apply loan business since aku kerja kan. Ingat kat pale korang aku dengan dia masa tu masih becinta sakan mcm siput sedut yg sukar disedut. ketat dan rapat la. sentiasa bersma. So kami pown dapat bukak kedai. Nama kedai tu @scarf_station www.instagram.com/scarf_station , Blh check kat insta la ye.huhu.

Adat resam garam berempah la kn mula2 meniaga mana ada untung derhhh. Jatuh banyak sbab dari situ la otak2 kau bepikir mcm mana nk lagi maju dan bertambah sado dalm peniagaan. Aku pulak ada la jgk hulukan duit kat dia utk modal2 beli baju ke tudung ke kn, Nk dipendek kan cerita aku jaga kedai dengan dia.Kdg2 smpai mlam la kn. So tk elok la dipandang kn.Balik malam sma2. Cadang nk kawen lambat lagi. Lgi 2 tahun.So aku dgn dia decide nk nikah la dulu nye. seronok weyhh mula2. Nk buat kecik2 dulu. Dia pown okay je.

Masa tu nikah dlam bulan 4 atau 5 la. So kami tetapkn nk buat sanding bulan 12 weyh. Aku pikir blh ke aku tahan. Hati aku bebisik bahawa aku mampu. Jarak ni dibuat sbab kewangan. Masa aku kena bayar loan kereta + loan business. Bermula pencarian package2 kawen kn. Survey2 aku kena sediakan dalam RM25k dowh.masa tu ada lagi dlam 7 bulan nk kumpul duit. Duit simpanan aku masa tu dalm rm5000++ je. Mampos mana aku nk cari duit. Aku pown berbincang dgn awek aku, Ckp nk buat kecik2 je. Bajet dalam rm12k buat satu belah je,Since kte nk kawen tbe2 duit simpanan B tk ckup ni, so kite kongsi ye baby sayang. Lebih kurang mcm tu ayat aku. Dia pown kata okay. Syukur.

Jalan2 kat karnival kawen kena tarik dgn org bridal tu kn. Dia ckp la mcm2 smpaikan awek aku nk pe benda dia ckp. Kena sediakn rm20k++. aku pown bangun dari kosi tu tarik awek aku. Bincang dgn dia dari bucu mall. B  siyes tk mampu nk ambek package tu.Mahal tu.duit byk pakai masa lepas kawen nnti. Nk ke awk masuk umah baru tkde TV.tgk muka sy 24jam. Tkde mesin basuh.kena sental spender2 kerak sy tiap hari. Tkde katil tido kat lantai.Tk produktif langsung.Mcm2 lagi la.smpaikan aku bergaduh besar sngt2. Dugaan sngt. nk menangis dah aku masa tu,aku berdoa masa tu adakah dia benar2 jodoh aku Ya Allah. Memang benar dia jodoh aku, Kami nikah kecik2 je.
Nikah Sudah kami



Sanding tk pikir pown sbab Bini aku dah mengandung skang, Dah terbabas la dikk.So mcm biasa aku suami yg berpandangan jauh kata nk pakai duit utk baby kte, Syukur dia faham. aku pown hadiahkan dia dengan package bersalin di hospital swasta, dimana mula2 plan nk beranak kat gomen. Dia ckp dia takut, Dia pown suka.

Pada aku la pasangan ni dah kawen kena la tolong satu sama lain. Kau bayangkan kalau laki kau nk tanngung semua, Dalam hati dia mengeluh je. Tapi diluar hanya senyuman, agar dia blh nmpak jgk bini dia tersenyum. Sangat sedih kan.

Honeymoon. 
Sekiannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Comments

Popular posts from this blog

Bercuti Hat Yai, Krabi dan Phuket Naik Kereta Part 1

Kisah Tunku Jalil Ketika Berusia 18 Tahun

PERCUTIAN KE SABAH DAY 5 - JESSELTON POINT, PASAR FILIPINA, PANTAI TANJUNG ARU & DATARAN TODAK